Tip na předvánoční stres

Je to drobnost, banalita jasná na první pohled. Která nadělá guláš, když nám unikne a naopak zase dělá divy, když si vzpomeneme a zohledníme. V nitru se díky té banalitě uděje drobný pohyb, ale do prožívání a vnější reality to hodí vlnu velké pohody a pocitu naplnění a smysluplnosti.

Ten tip na stres (ve finiši předvánočních příprav) je

Odpočívej tady a teď

Před dvěma měsíci mi tatínek mé dcery z Bali napsal
“Take a rest” (odpočiň si).
Říkala jsem si, jo jo, za chvíli ji uložím spát, tak si dám čas pro sebe a odpočinu si.
Další den zase psal “take a rest”. A napsal mi to hned 4x během dne.
Bylo právě období seminářů a pro mě spousta organizace, a jakmile jsem přišla domů, věnovala jsem se plně dceři. Zkrátka žádná skulina jen a jen pro mě. Tak jsem mu trochu naštvaně napsala “Když to jde, tak odpočívám. Teď to ale nejde. Až to půjde zase to udělám.” To se to radí, když v mé situaci není, durdila jsem se.
Nepozastavujte se nad tím, že i přes půlku světa vnímá táta naší dcery moje pocity, patří to k jeho schopnostem. A nepozastavujte se ani nad tím, že i když mám k dispozici desítky zklidňujících metod a medituji, že se zamotám do takových neplodných myšlenek.
Pozastavte se ale na chvilku nad jeho odpovědí.

“Whatever you do take a rest NOW”
(Ať děláš cokoli, odpočiň si TEĎ)

Hned mi to došlo. “A jo vlastně, to je super”, řekl můj hlas. Potěšilo mě, že nekibicuje, ale jen mi z dálky připomíná dvě věci

1. Jsi rozjetá a nevnímáš se pořádně, zastav s

2. Při jakékoli činnosti můžeš vnitřní napětí vyměnit za uvolněnost

A tak jsem do toho hned vklouzla. Postup byl:

  • Zastavila se na chvíli vnitřně i ve vnější činnosti.
  • Chvíli pozorovala svůj dech, uvědomila si svoje ruce, nohy, celé tělo.
  • Vědomě jsem vypnula vnitřní motory a poslouchala ticho v sobě.
  • A v tomto stavu “vypnuté pohotovosti a alarmu” jsem si řekla nahlas 3 věci, které teď dotáhnu do konce.
  • A pokračovala jsem dál.

A to je celé. V jakémkoli stresu, předvánočním, nebo uzávěrkovém, nebo volnočasovém.

Ať jsi právě v jakékoli činnosti, vypni motory a vnitřně odpočívej. Dělej, co je třeba, ale nehoň se navíc vnitřně, netlač na sebe, jen se věnuj naplno své činnosti. Buď u ní a svého dechu. Když tě to potáhne do hlavy a přemílání myšlenek, nasměruj v klidu a třeba opakovaně svou pozornost na dech a svou činnost. Ztratíš se v prostoru a čase, jsi plně v přítomnosti a činnost tě neunaví, ale dobije.

Jestli ještě nemáš vánoční dárek pro ženy ve své rodině, prohlédni si CD Sebeláska – Audiolék pro ženskou duši. Nejen vypálené na nosiči, ale také online, kde je přístupné hned.

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů